Hejle havde sidste åbningsdag før sommerferien. Vi var 4 fra "Peters Garage" der var mødt op for at drikke kaffe, spise kage og se forskellige billedserier fra privat- og veteranbaner ved kaffebordet.
Efter en god time i Vejle drog vi til Landerupgaard, hvor vi efter en hurtig rundtur spiste frokost. Herefter gik vi igang med at fabrikere/undervise i fremstillingen af forskellige presseningdækkede laster - både den gode gamle metode se.
link. og en ny idé, hvor presenningen dækker hele vognen -PB, PT. Her skal presenningen - som plastskallerne fra DWA, Epoke og Fleischmann - kunne fjernes og sættes på igen. Udfordringen er altså at få lavet en presenning der ikke falder sammen over tid. Den skal også kunne tåle, at blive håndteret af andre end producenten hvis den skal anvendes i FREMO regi.
|
Der skæres plast til en skabelon. |
|
Når træ og plast limes, skal der bruges kontaktlim - dvs. emnerne presses sammen. |
|
Form til PT-presenning. |
|
Peter er igang med en frisk presenning. |
|
For at øge holdbarheden er der limet et bånd (stof) indeni skallen. |
|
Billede fra godsvognsbogen, skabelon og næsten færdig presenning. |
|
Nu håber vi, at de holder i daglig brug. |
Sidste lørdag havde Flemming gang i et Korsbækhus. I ugens løb har det fået de første vinduer og døre monteret.
|
Vinduesrammerne er laserskåret folie der klistres på glasset. - heldigvis var der ekstra dannebrogsvinduer. Den tynde sprosse nederst knækker nemt. |
|
Når der ikke skal lys i et vindue medfølger der "gardiner" |
Og når vi nu besøgte KMJK - skal vi også se hvad er der gang i, pt.
|
Sommersted. |
Men der bliver selvfølgelig også arbejdet på forskellige moduler.
|
Først et modul med "Stålvalseværket" |
|
Der arbejdes også på Kattegatkajen med "De 5 Søstre" |
.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar